Як проходить процес створення уроку?

___


Усім привіт!

У цій статті хочу розповісти - як проходить процес створення уроку і чому це так довго? Багато хто цікавився і тому я вирішив написати цю статтю.

Отже, щодня - я виділяю по 3 години і записую одну тему - поки не випущу серію. Потім переходжу до наступної. І так - по колу =)

У процесі запису уроку - записую витрачений час. При цьому в ці 3 години - входить не тільки його запис, а й спілкування з підписниками, розкрутка відео на каналі і так далі... (якщо ми збираємо донати на день або більше для запису - то в такі дні я записую тільки урок і весь час витрачаю тільки на нього)

Як мені сказали колеги по Youtube - це дуже мало часу для створення такого контенту... Та я думаю, Ви й самі бачите.

Ну і плюс, я жива людина, тож кожні 45 хвилин - роблю перерву на 15 хвилин, щоб не загнутися =)

Потім ту інформацію, яку відмічав собі про час-витрати - використовую для цього тега - #час_на_урок і пишу про це у своїй Youtube-спільноті.

Процес створення уроку складається з таких етапів:


→ 1. Запис уроку - це як live-stream, які я запускаю на каналі, в якому не приділяю особливу увагу звуку й іноді навіть не записую свій голос. Цей етап також включає в себе проєктування ідей, експерименти, запис тестового відео. Якщо все подобається, я переходжу до другого етапу. А те що вийшло - викладаю на канал, як стрім. Звісно ж - для маленьких уроків - я не роблю стрімів, тому що не бачу в цьому сенсу і вони виходять швидше.


→ 2. Далі йде озвучка і монтаж. 

На цьому етапі я працюю з уривками, які вже були записані й озвучені. Я слухаю записаний матеріал, виправляю помилки, формую нормальні зв'язні речення й озвучую їх з однією інтонацією. Іноді я видаляю частини матеріалу, які не потрапляють в остаточну версію. Якщо в мене немає озвученого матеріалу, я спочатку переглядаю відео в Premiere і пишу субтитри для AI озвучки. Цей етап також може включати перегляд відео, яке може тривати від 2 до 3 годин і більше.

Приклад маленького шматочка монтажу:



Тобто я не люблю прискорювати все відео - тому що це не комфортно дивитися. Коли швидко мерехтить камера і відбуваються якісь дії з нею. Але. Якщо прискорювати тільки моменти в одному ракурсі - до повороту камери - все досить комфортно. Тобто я переглядаю такі моменти і прискорюю їх на 500%. У підсумку - відео стає швидшим, але водночас - його дуже комфортно дивитися =) Плюс зараз я перестав робити озвучку голосом, а відразу пишу текст, який потім озвучує АІ. Я думаю, ви вже помітили, що вийшов трейлер на каналі з таким озвученням =) Також дивлюся, щоб вибір інструменту не був прискорений. Тобто момент, коли обирається інструмент має швидкість 100%, а потім сам процес розчісування чи іншої модифікації гіда - прискорюємо до моменту повороту камери чи знову вибору іншого інструменту. 

→ 3. Перевірка голосу й озвучка за допомогою AI. 

Озвучку голосом роблю за допомогою CyberVoice AI. Спочатку я пишу субтитри російською мовою, оскільки мені простіше нею думати. Я російськомовний українець і народжений у російськомовній родині. Так, я можу спокійно спілкуватися англійською мовою, але вранці, коли ще мозок до пуття не прокинувся, мені простіше думати моєю мовою... DeepL я використовую для того, щоб швидше перекласти і не витрачати час на обдумування перекладу. Ми ж усі пам'ятаємо, що я роблю це зранку і мозку важко думати. Тому я використовую цей перекладач для прискорення процесу. Адже мета - швидко випускати урок. Потім, коли озвучка англійською мовою готова - я пишу українські субтитри, знову ж таки використовуючи DeepL. Хоч українська мова є моєю другою і рідною, мені все одно простіше викладати думки російською мовою... Тому використовую цей перекладач, щоб не втрачати багато часу.

Потім завантажую ці субтитри в програму моїх друзів і вона озвучує відео українською мовою. І повірте - зараз я роблю уроки набагато швидше, ніж раніше - коли озвучував сам. На озвучку за допомогою мікрофона і моїм голосом - йшло набагато більше часу =) Тому я від цього відмовився заради швидкого випуску.

Ось такий трудомісткий процес. Я думаю хоч тепер, ви почнете трохи розуміти, чому все йде так довго і уроки не виходять пачками на тиждень =) І чому мені потрібна ваша підтримка, щоб прискорити цей процес - у вигляді купівлі моделей, донатів тощо.


Тому багато хто так любить мої уроки і аудиторія зростає. Уроків з паршивою озвучкою - мільйон і я не хочу так робити, навіть якщо це прискорить процес створення... Тому що мене не влаштовує проста якість і те, що виходить без монтажу... Там дуже багато зайвої води... Я не професійний оратор і не хочу цим заважати сприйняттю уроку. Тому роблю монтаж. Звісно після просочень на Patreon - я завантажив багато матеріалу в сирому вигляді, але наступний - роблю вже за стандартним workflow.

Щоб приблизно зрозуміти, як проходить цей процес - можете подивитися це відео.



→ 4a. Перевірка. 

Ще раз переглядаю 10-15 хвилинне відео, щоб переконатися, що все ок. Іноді виходить і 30.

→ 5. Музика - вставляю музику, роблю мастеринг, щоб усе звучало більш-менш і голос теж було чутно.

→ 6. Експорт уроку на Youtube з доступом за посиланням... тобто поки що - його там ніхто не бачить...

→ 7. Перегляд уроку, створення опису, тегів та іншої SEO-фішки. 

→ 8. Субтитри. тобто знову перегляд заново. Переклад іншими мовами. Мови формувалися з аналітики та вимог іноземців =) Це якщо в когось виникне запитання - навіщо я роблю субтитри кількома мовами.

→ 9. Реліз уроку на Youtube і перехід до запису чергового WIP і знову всі етапи по колу =)

Оскільки я сфокусувався на розповіді про повний процес від нуля і до фіналу - це почало займати більше часу і уроки стали виходити рідше на місяць. Я намагаюся розповісти про кожен нюанс і нічого не упустити - це і забирає багато часу. Адже я хочу, щоб після моїх уроків - Ви робили такі ж круті роботи і також потрапляли в тренди, мали клієнтів і так далі...

Якщо під час перегляду уроків, у Вас виникають якісь питання - Ви завжди можете поставити їх під будь-яким відео в Youtube.

Сподіваюся тепер зрозуміло, наскільки це трудомісткий процес і чому це все триває так довго... і чому я хочу, щоб Ви купували мої моделі або робили все, що я кажу в трейлері каналу і впливали на прискорення, щоб я ділився ще більшими знаннями з Вами і це не затягнулося на роки.

Це все, що я хотів тут написати.

Дякую за перегляд і бажаю гарного настрою.

З Повагою,

Андрій Кривуля Charly.



Comments